16 Τροφές που Πρέπει ή Δεν Πρέπει να Καταναλώνουμε με Άδειο Στομάχι

16 Τροφές που Πρέπει ή Δεν Πρέπει να Καταναλώνουμε με Άδειο Στομάχι

Το πρωινό δεν είναι σημαντικό μόνο για να γεμίσουμε ενέργεια για να αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της ημέρας μας, αλλά επηρεάζει και την υγεία μας.

Μιας και το πρωινό είναι το πρώτο γεύμα κάθε μέρας, είναι σημαντικό να περιλαμβάνουμε σε αυτό τροφές θρεπτικά πλούσιες και εύκολες στην πέψη.

Εδώ παραθέτουμε 16 τροφές κατάλληλες και μη κατάλληλες να καταναλώνονται το πρωί με άδειο στομάχι για να πάρουμε δυνάμεις και να έχουμε υγεία μέσα στη μέρα.

Οι 16 χειρότερες και καλύτερες τροφές για πρωινό

Οι σπουδαίες μέρες ξεκινούν με ένα καλό πρωινό.

1. Ακατάλληλη τροφή: Οι Συμβατικοί Χυμοί

Οι περισσότερα χυμοί φρούτων της αγοράς έχουν πρόσθετη ζάχαρη, τεχνητά βελτιωτικά γεύσης, χρωστικές και συντηρητικά. Μερικοί από αυτούς περιέχουν περισσότερη ζάχαρη ακόμα και από τα αναψυκτικά! (1)

Αυξάνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και ενεργοποιούν τον οργανισμό μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Αργότερα, και αφού τα επίπεδα του σακχάρου πέσουν απότομα, ο οργανισμός αρχίζει να έχει ανάγκη επιπλέον ζάχαρη για να ανεβάσει ξανά τα επίπεδα του σακχάρου.

Αντί για τους συμβατικούς χυμούς, καταναλώστε φρέσκα φρούτα ή smoothies για να πάρετε όλες τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τις φυτικές ίνες που χρειάζεστε, χωρίς την επιπλέον ζάχαρη.

2. Κατάλληλη τροφή: Αλεσμένη Βρώμη (Κουάκερ)

Η βρώμη είναι μια τροφή πλούσια σε υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, που σημαίνει ότι σας εφοδιάζει με ενέργεια τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. Η υψηλή περιεκτικότητά της σε φυτικές ίνες σας κρατά πλήρεις, χορτάτους, μειώνοντας ταυτόχρονα τη χοληστερόλη και βελτιώνοντας την πέψη.

3. Ακατάλληλη τροφή: Ντομάτες

Εάν είστε επιρρεπείς την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση ή στο έλκος του στομάχου, σίγουρα δεν είναι το καλύτερο πράγμα να τρέφεστε με ντομάτες μόλις ξυπνάτε με άδειο στομάχι. Τα οξέα της ντομάτας μπορεί να σας επιβαρύνουν (2).

Οι ντομάτες είναι αρκετά ευεργετικές και κατάλληλες για πρωινό αρκεί να μην τις τρώτε σκέτες, χωρίς να συνοδεύουν κάτι άλλο. Αντ ‘ αυτού, φάτε τες με το ψωμί σας ή κόψτε τις στην ομελέτα.

4. Κατάλληλη τροφή: Αυγά

Τα αυγά αποτελούν μια επαρκή πηγή πρωτεϊνών και καλής χοληστερόλης, έτσι είναι ιδανικά για να σας θρέψουν και να σας παρέχουν την ενέργεια που χρειάζεστε κάθε πρωί. Μπορείτε να φτιάξετε με αυτά ομελέτα χρησιμοποιώντας και άλλα υλικά.

5. Κατάλληλη τροφή: Μούρα

Τα μούρα είναι γεμάτα με ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως ανθοκυάνες, οι οποίες είναι υπεύθυνες για το χρωματισμό των φρούτων. Τα αντιοξειδωτικά αυτά βελτιώνουν την αρτηριακή πίεση και την αρτηριακή δυσκαμψία, ενώ προωθούν την συγκέντρωση και και τη μνήμη (3,4).

Τα μούρα είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνες Κ, C και σε μαγγάνιο, ένα ιχνοστοιχείο που συχνά είναι σε έλλειψη στον οργανισμό (5,6). Το μαγγάνιο είναι απαραίτητο για το σχηματισμό του συνδετικού ιστού, των οστών, των παραγόντων πήξης του αίματος, των φυλετικών ορμονών και παίζει ρόλο στο μεταβολισμό του λίπους και των υδατανθράκων, την απορρόφηση του ασβεστίου και τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα.

6. Κατάλληλη τροφή: Καρπούζι

Το καρπούζι προσφέρει ενυδάτωση στο σώμα μετά τη μακρά περίοδο ύπνου. Έχει γλυκιά γεύση και είναι πλούσιο σε ισχυρά αντιοξειδωτικά και αμινοξέα όπως τη L-κιτρουλίνη, η οποία προάγει την αποκατάσταση των μυών μετά την άσκηση (7).

Επίσης περιέχει λυκοπένιο, το οποίο μειώνει τη φλεγμονή, απαλλάσσει το σώμα από τις τοξίνες, και προάγει την υγεία των κυττάρων (8). Επίσης, το λυκοπένιο προστατεύει το σώμα από την εμφάνιση καρκίνου, διαβήτη, από την ασθένεια της ωχράς κηλίδας και την καρδιαγγειακή νόσο (9).

7. Ακατάλληλες τροφές: Καφές ή Τσάι

Ο καφές και το τσάι μπορεί να διεγείρουν τον οργανισμό και να τον ενεργοποιούν ταχύτατα, αλλά γι’ αυτή τους την ιδιότητα στηρίζονται στην καφεΐνη κάτι το οποίο δεν είναι ιδανικό. Επίσης, λειτουργούν ως διουρητικά και αφήνουν αφυδατωμένο το σώμα και υποτονικό. Η καφεΐνη αυξάνει το άγχος, την αρτηριακή πίεση και μπορεί να προκαλέσει εναλλαγές στη διάθεση (10).

Επιπλέον, ο καφές είναι αρκετά όξινος και μπορεί να επιδεινώσει την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, τα έλκη και άλλα πεπτικά προβλήματα. Δεν χρειάζεται να βγάλετε από τη διατροφή σας το πράσινο τσάι και τον καφέ, απλά πιείτε τα μετά από ένα πλούσιο πρωινό αντί πριν από αυτό.

8. Κατάλληλη τροφή: Οι Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά και πρωτεΐνες, οι οποίες θα σας βοηθήσουν να αισθανθείτε χορτάτοι για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ως εκ τούτου, κάνουν για πρωινό ή για ένα σνακ το μεσημέρι.

Επιπλέον, τα υγιεινά λίπη τους είναι κατάλληλα για τον έλεγχο της φλεγμονής και την ενίσχυση της υγείας του εγκεφάλου. Έτσι μπορείτε να απλώνετε φυστικοβούτυρο στο ψωμί σας τα πρωινά ή να έχετε μαζί σας μια χούφτα αμύγδαλα στη δουλειά.

9. Ακατάλληλη τροφή: Τα Ζαχαρούχα Δημητριακά (σνακς)

Τα περισσότερα δημητριακά που κυκλοφορούν στην αγορά και καταναλώνονται επί το πλείστον από τα παιδιά περιέχουν περισσότερη ζάχαρη από τα γλυκά και τα γλυκίσματα. Επίσης, μπορεί να περιέχουν σιτάρι εμπλουτισμένο με συνθετικές βιταμίνες και μέταλλα, όπως επίσης και τεχνητές γεύσεις, χρώματα και τεχνητές γλυκαντικές ουσίες όπως  ασπαρτάμη και  σουκραλόζη (11).

Αυτά τα δημητριακά προκαλούν ταχεία κορύφωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, που οδηγεί σε μια ενεργειακή πτώση αργότερα μέσα στην ημέρα. Κάτι τέτοιο, με την πάροδο του χρόνου, συμβάλει αργότερα στην μειωμένη ευαισθησία στην ινσουλίνη.

10. Κατάλληλη τροφή: Τα Εσπεριδοειδή

Είναι γνωστό πως η φυσική λεμονάδα μπορεί να κάνει θαύματα στο πεπτικό σας σύστημα, αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας και  εξισορροπεί την όρεξη. Πιείτε το χυμό από φρέσκα γκρέιπφρουτ ή προσθέστε χυμό λάιμ στα smoothies σας για να πάρετε το καλύτερο που μπορούν να σας προσφέρουν τα εσπεριδοειδή.

11. Κατάλληλη τροφή: Παπάγια

Η παπάγια περιέχει ένα ένζυμο που ονομάζεται παπαΐνη, το οποίο μειώνει τη φλεγμονή του λαιμού και του φάρυγγα, βελτιώνει την πέψη και καταπολεμά τα παρασιτικά σκουλήκια (12).

Επιπλέον, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες καθαρίζοντας αποτελεσματικά τα έντερα σας και αποτρέποντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνων στο πεπτικό σύστημα. Αυτό το φρούτο είναι επίσης αποτελεσματικό για τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα, τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, και την προώθηση της υγείας της καρδιάς (13).

12. Ακατάλληλες τροφές: Ζύμες και Αρτοσκευάσματα

Κρουασάν, σφολιάτες και άλλα παρόμοια αρτοσκευάσματα είναι γευστικά, αλλά είναι καλύτερο να μην τα καταναλώνετε τακτικά, ειδικά αν πρόκειται για το πρώτο γεύμα της ημέρας. Δεν είναι μόνο ότι περιέχουν πολύ βούτυρο και υδατάνθρακες, αλλά επίσης έχουν πολύ μαγιά. Η μαγιά δεν είναι κάτι κακό να υπάρχει στη διατροφή, αλλά μπορεί να επιδεινώσει καταστάσεις όπως την βλενογονοδερματική καντιτίαση.

Αντικαταστήστε αυτά τα γλυκίσματα με ψωμί ολικής αλέσεως ή με βραστές πατάτες για να εφοδιαστείτε με υδατάνθρακες.

13. Κατάλληλη τροφή: Το Φαγόπυρο ή Μαυροσίταρο

Το φαγόπυρο είναι ένας σπόρος με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β6, παντοθενικό οξύ, νιασίνη, φυλλικό οξύ, θειαμίνη, και χολίνη. Οι φυτικές του ίνες ενισχύουν την απώλεια βάρους, μειώνουν την όρεξη και βοηθούν στο διαβήτη (14).

Το φαγόπυρο μπορεί να καταναλωθεί βρασμένο που χυλώνει εύκολα, σαν φύτρες για ένα γρήγορο σνακ και με τη μορφή αλεύρου για να φτιάξετε υγιεινές βάφλες ή κρέπες.

14. Ακατάλληλη τροφή: Τα ανθρακούχα αναψυκτικά

Τα ανθρακούχα αναψυκτικά είναι η πλέον ακατάλληλη διατροφή. Δεν περιέχουν μόνο μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, αλλά είναι επίσης γεμάτα από τεχνητές αρωματικές ουσίες, καθώς και χρωστικές τροφίμων και συντηρητικά.

15. Κατάλληλη τροφή : Τα Δημητριακά Ολικής Αλέσεως

Τα δημητριακά ολικής όπως το ρύζι, το σιτάρι, η κινόα, ο αμάραντος, το κεχρί και άλλα είναι πλούσια σε απαραίτητες βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία καθώς και σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες.

Οι σπόροι αυτοί ενεργοποιούν το έντερο και προλαμβάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, διαβήτη τύπου 2, την παχυσαρκία και το κίνδυνο εμφάνισης κάποιων μορφών καρκίνου (15).

16. Κατάλληλη τροφή: Το Γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, οι οποίες προωθούν την ανάπτυξη των μυών και εφοδιάζουν τον οργανισμό με ενέργεια για τις ανάγκες όλης της μέρας. Ο συνδυασμός των λιπαρών και των πρωτεϊνών που περιέχει αφήνουν ένα αίσθημα κορεσμού και ικανοποίησης στον οργανισμό μετά το πρωινό για αρκετές ώρες μετά το πρωινό.

Είναι επίσης μια καλή πηγή προβιοτικών που βελτιώνουν την πέψη και την υποστηρίζουν τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού. Προσθέστε μέλι για να το γλυκάνετε, δώστε του υφή με θρυμματισμένους σπόρους και ξηρούς καρπούς ή προσθέστε του λίγο χρώμα με φρέσκα μούρα και φρούτα.

*Οι πληροφορίες που περιέχονται στο http://share24.gr δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας.

share24.gr

Για περισσότερα νέα σχετικά με Εναλλακτικές Θεραπείες & Φαρμακείο Της Φύσης κάντε like στην σελίδα στο facebook πατώντας εδώ
Οι παραπομπές του άρθρου:
(1) http://www.telegraph.co.uk/news/health/children/11130095/The-10-fruit-juices-with-more-sugar-than-Coca-Cola.html
(2) http://www.webmd.com/heartburn-gerd/features/top-10-heartburn-foods
(3) http://www.andjrnl.org/article/S2212-2672%2814%2901633-5/abstract
(4) http://www.dailymail.co.uk/health/article-3524146/Why-blueberries-really-best-food-health-preventing-wrinkles-warding-Alzheimer-s-reveal-10-benefits.html
(5) https://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1851/2
(6) http://umm.edu/health/medical/altmed/supplement/manganese
(7) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21195829
(8) http://jn.nutrition.org/content/133/4/1043.full
(9) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4464475/
(10) http://www.express.co.uk/life-style/health/649819/morning-coffee-caffeine-first-thing-empty-stomach-damage-health-to-your-body-espresso
(11) http://www.cbsnews.com/pictures/sugary-cereals-which-are-the-10-worst/
(12) http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-69-papain.aspx?activeingredientid=69&activeingredientname=papain
(13) http://www.medicalnewstoday.com/articles/275517.php
(14) http://www.huffingtonpost.com/alan-christianson/buckwheat_b_7754674.html
(15) http://www.webmd.com/diet/healthy-kitchen-11/reaping-benefits-whole-grains

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!