5 Συστατικά Που Βρίσκονται Σε Βασικές Τροφές και Καταστρέφουν τον Εγκέφαλό Μας

5 Συστατικά Που Βρίσκονται Σε Βασικές Τροφές και Καταστρέφουν τον Εγκέφαλό Μας!

Δεν είναι γνωστή κάποια ανεπάρκεια σε θρεπτικά συστατικά που μπορεί να βλάψει τον εγκέφαλο. Ορισμένες χημικές ουσίες που που παίρνουμε συνήθως μέσω της τροφής μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στον τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου, ειδικά αν υπάρχει ιατρικό ιστορικό παθήσεων που σχετίζονται με τη λειτουργία του.

Εδώ παραθέτουμε μερικές από αυτές τις νευροτοξίνες που βρίσκονται στα τρόφιμα που τρώμε κάθε μέρα.

1. Γλουτένη

Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που βρίσκεται στο σιτάρι, στο κριθάρι, την βρώμη, τη σίκαλη και σε άλλα σιτηρά.

Αυτή η πρωτεΐνη δίνει στη ζύμη του ψωμιού την κολλώδη συνοχή της, αλλά διατηρεί τις ιδιότητές της και αφού καταναλώνεται από μας. Όταν καταναλώνεται, προσκολλάται στα τοιχώματα του λεπτού εντέρου, όπου μπορεί να προκαλέσει κάθε είδους προβλήματα για τα άτομα με ευαισθησία στη γλουτένη.

Ευαισθησία στη γλουτένη έχουν αρκετοί άνθρωποι σε όλο τον όσμο. Η κοιλιοκάκη είναι η πιο κοινή μορφή της ευαισθησίας στη γλουτένη (1), αλλά δεν είναι η μόνη ασθένεια που συνδέεται με τη γλουτένη.

Αυτοί που έχουν ακόμα και ήπια ευαισθησία στη γλουτένη, η κατανάλωσή της μπορεί να τους προκαλέσει συστημικές αντιδράσεις σε όλο τους το σώμα, επηρεάζοντας τα έντερα, το νευρικό σύστημα, και, ναι, ακόμη και τον εγκέφαλο (2).

2. Υποκατάστατα Ζάχαρης

Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες όπως η ασπαρτάμη είναι εξαιρετικά δημοφιλής λόγω του γεγονότος ότι περιέχουν λιγότερες θερμίδες από την κανονική ζάχαρη. Αλλά είναι πραγματικά μια καλύτερη επιλογή για να αντικαταστήσετε την ζάχαρη;

Μια μελέτη του 2008 δείχνει ότι η ασπαρτάμη, σε αρκετά μεγάλες δόσεις, μπορεί να προκαλέσει νευρολογικές δυσλειτουργίες, όπως μαθησιακές δυσκολίες (3).

Η ασφάλεια της χρήσης της ασπαρτάμης έχει αμφισβητηθεί ευρέως, ήδη από το 1987 όταν δημοσιεύτηκε μια μελέτη, η οποία άφησε να εννοηθεί ότι η ασπαρτάμη μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στις επιληπτικές διαταραχές (4).

Άλλες τεχνητές γλυκαντικές ουσίες από παρόμοιες ενώσεις διατείνονται ότι είναι πιο ασφαλείς από την ασπαρτάμη, αλλά υπάρχουν πολλά ανεπίσημα στοιχεία που εμπλέκουν αυτά τα υποκατάστατα ζάχαρης σε πονοκεφάλους και σε άλλα συμπτώματα που έχουν να κάνουν με διαταραχές της φυσιολογίας. Η FDA (Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων) έχει εγκρίνει επισήμως τη χρήση της ασπαρτάμης, αλλά παρ’ όλα αυτά, πολλοί επιλέγουν να αποφεύγουν τη χρήση αυτής της τεχνητής γλυκαντικής ουσίας.

3. Γλουταμινικό Μονονάτριο (MSG)

Υπάρχουν αρκετές φήμες γύρω από την ασφάλεια του MSG, ενός πρόσθετου τροφίμων. Υπάρχουν αναφορές ότι προκαλεί καρκίνο και ότι συνδέεται με την σκλήρυνση κατά πλάκας, με αυτοάνοσες διαταραχές και πολλές άλλε ασθένειες, ενώ άλλοι ορκίζονται για την ασφάλειά του. Αλλά τι από όλα αυτά είναι μύθος και τι πραγματικότητα;

Ευτυχώς, οι επιστήμονες έχουν κάνει πολυάριθμες μελέτες γι’ αυτό το «ενισχυτικό γεύσης«, προσδιορίζοντας ότι αυτή η ουσία πράγματι προκαλέσει δοσο-εξαρτώμενη διόγκωση και απόπτωση στους ώριμους νευρώνες του εγκεφάλου (5).

4. Ραφιναρισμένη Ζάχαρη

Ενώ, όπως είδαμε, οι εναλλακτικές λύσεις και τα υποκατάστατα της ραφιναρισμένης ζάχαρης δεν κάνουν καλό στην υγεία, η ίδια η ζάχαρη δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι φίλη του εγκεφάλου.

Στην πραγματικότητα, μια μελέτη του 2002 στο περιοδικό νευρολογίας διαπίστωσε ότι μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά και ραφιναρισμένη ζάχαρη μειώνει την νευροπλαστικότητα, την ιδιότητα του εγκεφάλου που μας επιτρέπει να μαθαίνουμε νέες πληροφορίες και δεξιότητες (6). Υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι η ζάχαρη μπορεί να είναι μια εθιστική ουσία και να έχει παρόμοια επίδραση με τον καφέ και τα τσιγάρα (7).

5. Φθόριο

Είναι γνωστό ότι το φθόριο προστίθεται στο πόσιμο νερό και γενικά θεωρείται αβλαβές σε αρκετές μικρές δόσεις, αλλά οι υψηλές δόσεις αυτής της χημικής ουσίας μπορεί να προκαλέσουν σοβαρές βλάβες στον εγκέφαλο (8), γεγονός που έχει ωθήσει πολλά άτομα να ζητήσουν την απαγόρευση της φθορίωσης του πόσιμου νερού.

Επίσης, υπάρχει σημαντική διαμάχη στους κόλπους της επιστημονικής κοινότητας για το ποια ακριβώς είναι τα επίπεδα φθορίου που θεωρούνται ασφαλή για κατανάλωση από τον άνθρωπο. Υπάρχουν κάποιες μελέτες που αναφέρουν ότι ακόμα και σχετικά μικρές ποσότητες φθορίου μπορεί να επηρεάσουν το IQ ενός ατόμου, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι είναι ισχυρό νευροτοξικό σε πολύ υψηλότερες δόσεις (9).

Δεδομένης αυτής της απόκλισης των απόψεων, είναι σημαντικό για τον κόσμο, ειδικά εκείνοι που μένουν σε περιοχές όπου το νερό της βρύσης φθοριώνεται, να ενημερώνονται συχνά για ό,τι νέο υπάρχει σχετικά με αυτό το ζήτημα.

Συμπέρασμα

Ενώ τα περισσότερα από αυτά τα συστατικά δεν απειλούν άμεσα την υγεία σας, υπάρχουν ενδείξεις ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η υπερκατανάλωσή τους. Το μέτρο είναι το κλειδί, όταν πρόκειται για τη ρύθμιση της διατροφής. Είναι γενικά αποδεκτό για οποιοδήποτε συστατικό, πως η δόση κάνει το δηλητήριο. Είναι στο χέρι σας να επιλέξετε, είτε να τα αποφύγετε εντελώς ή απλά να περιορίσετε την πρόσληψή τους.

Μετάφραση και Επιμέλεια Κειμένου: share24.gr via dailyhealthpost.com
Κάντε like στην νέα μας σελίδα «Εναλλακτικές Θεραπείες & Φαρμακείο Της Φύσης» για να μένετε ενήμεροι και να βρείτε περισσότερα άρθρα σχετικά με την υγεία και τη διατροφή! Πατήστε στο πλαίσιο που ακολουθεί το like (Μου αρέσει) (αν είστε ήδη μέλος στη σελίδα μην το πατήσετε):

!!! ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ !!! Κάθε αναδημοσίευση ολική η μερική θα πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά με αναφορά πηγής στο site μας και σύνδεσμο (link) στο άρθρο!

Δείτε Επίσης

Τρώγοντας Αυτές τις Πιπεριές Αυξάνετε το Προσδόκιμο Ζωής σας κατά 13% λένε οι Επιστήμονες!

Τρώγοντας Αυτές τις Πιπεριές Αυξάνετε το Προσδόκιμο Ζωής σας κατά 13% λένε οι Επιστήμονες!

Σας αρέσουν τα καυτερά, ή προτιμάτε κάτι λιγότερο πικάντικο; Φαίνεται πως εάν επιλέγετε τροφές με …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *