Ενισχύστε την Αυτοπεποίθησή Σας με Αυτούς τους 5 Τρόπους

Ενισχύστε την Αυτοπεποίθησή Σας με Αυτούς τους 5 Τρόπους

Αυτό που κρατά τους περισσότερους πίσω στη ζωή είναι η χαμηλή αυτοεκτίμησή τους. Είναι μια αίσθηση που μας κάνει να μην αισθανόμαστε καλά με τον εαυτό μας και σαμποτάρει κάθε μας προσπάθεια και κάθε σχέδιο που κάνουμε για το μέλλον.

Υπάρχει η πεποίθηση ότι η αυτοεκτίμηση μπορεί να βελτιωθεί επαναλαμβάνοντας φράσεις θετικής επιβεβαίωσης αρκετές φορές την ημέρα. Σύμφωνα με αυτή τη μέθοδο λέμε στον εαυτό μας φράσεις όπως, «Θα πετύχω στη δουλειά μου» και «μπορώ να καταφέρω ό, τι βάλω στο μυαλό μου».

Στην πραγματικότητα, τέτοιες φράσεις δεν κάνουν πολλά για να αισθανθούμε καλύτερα για τον εαυτό μας. Δεν μαθαίνουμε κάτι από αυτές, ούτε αλλάζουμε την ψυχολογική μας διάθεση. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα αυτής της μεθόδου είναι πως δεν κάνει τίποτα για να τροφοδοτήσει την αυτοεκτίμησή μας στην πράξη. Δεν μας ενεργοποιεί με απτές δραστηριότητες για να αισθανθούμε καλά με τον εαυτό μας.

Πράγματι, για να ενδυναμώσουμε την αυτοπεποίθησή μας και για να αισθανθούμε καλά με τον εαυτό μας, πρέπει να κάνουμε πράγματα που όντως μας κάνουν να νιώθουμε περήφανοι, επιτυχημένοι, αξιόλογοι, σεβαστοί και δυνατοί ή να κάνουμε σταδιακά βήματα που μας δίνουν ενέργεια να πετύχουμε τους στόχους μας.

5 βήματα για να βελτιώσετε την αυτοεκτίμησή σας

1. Αποφύγετε την επανάληψη γενικών φράσεων επιβεβαίωσης.

Οι θετικές φράσεις επιβεβαίωσης είναι σαν τα light αναψυκτικά χωρίς θερμίδες. Όσο και να τρώτε από μια τροφή χωρίς θερμίδες, δεν θα πάρετε ενέργεια για να αντεπεξέλθετε στις δυσκολίες. Το να λέτε στον εαυτό σας ότι είναι σπουδαίος, χωρίς να το πιστεύετε θα κάνει το μυαλό σας να απορρίψει αυτή την φράση με την οποία προσπαθείτε να το ανθυποβάλλετε, πράγμα που θα οδηγήσει στο να αισθανθείτε χειρότερα αργότερα. Τέτοιες φράσεις επιβεβαίωσης λειτουργούν μόνο όταν είναι ρεαλιστικές, δηλαδή αντιστοιχούν σε απτά γεγονότα που τις επικυρώνουν. Έτσι, γενικές φράσεις επιβεβαίωσης συνήθως δεν λειτουργούν για τα άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση.

2. Προσδιορίστε τους τομείς στους οποίους είστε καλοί και τις δεξιότητές σας.

Για να ξεκινήσετε να οικοδομείτε από το μηδέν την αυτοεκτίμησή σας, θα πρέπει να προσδιορίσετε αυτά για τα οποία είστε ικανοί. Σκεφτείτε τι είναι αυτό που κάνετε καλά, ποια είναι η δεξιότητά και το ταλέντο σας ή τι είναι αυτό που εκτιμούν οι άλλοι σε σας. Μπορεί να είναι κάτι φαινομενικά ασήμαντο, αλλά όπως και να ‘χει είναι ένα μικρό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

3. Εκδηλώστε τις ικανότητές σας.

Από τη στιγμή που εντοπίστε τη δεξιότητά σας, βρείτε τρόπους να την εκδηλώσετε και να την αφήσετε να εκφραστεί. Αν παίζετε κιθάρα, βρείτε ένα γκρουπάκι να συμμετάσχετε. Αν γράφετε ωραία κείμενα, ξεκινήστε το δικό σας blog. Αν σας αρέσει το μαγείρεμα, οργανώστε συγκεντρώσεις και τραπέζια με φίλους και συγγενείς και εντυπωσιάστε τους.

4. Να δέχεστε τους επαίνους και τις φιλοφρονήσεις από τους άλλους.

Όσο και αν φαίνεται παράξενο, τα άτομα με χαμηλή αυτοπεποίθηση απορρίπτουν τις φιλοφρονήσεις και τα καλά λόγια των άλλων προς αυτούς. Αν έχετε χαμηλή αυτοπεποίθηση προσπαθήστε να φέρετε στο μυαλό σας τις στιγμές που κάποιος σας επαίνεσε για κάτι και θυμηθείτε πως αντιδράσατε μέσα σας στο άκουσμα της φιλοφρόνησης. Όταν η αυτοεκτίμησή μας είναι χαμηλή, σκεφτόμαστε ότι οι άλλοι υποκρίνονται όταν λένε κάτι καλό για μας. Αποδεχθείτε τα καλά λόγια που ακούτε ευγενικά με ένα απλό «ευχαριστώ». Οι έπαινοι των άλλων είναι πολύ σημαντικοί για αυτούς που θέλουν να τονώσουν την αυτοεκτίμησή τους.

5. Αυτοεπιβεβαιωθείτε.

Μόλις αποδείξετε στον εαυτό σας πως έχει δεξιότητες και μπορεί να κάνει σπουδαία πράγματα μέσα από τα προηγούμενα βήματα που είδαμε, επιτρέψτε στον εαυτό σας να αισθανθεί καλά γι’ αυτό. Αισθανθείτε περηφάνια, ικανοποίηση κι ευχαρίστηση για τον εαυτό σας. Αυτού του είδους η επιβεβαίωση δεν είναι κάποιες γενικές φράσεις που είδαμε στην αρχή, αλλά αντιστοιχούν σε εξειδικευμένες ικανότητες που έχετε και σε αληθινές δεξιότητες. Πείτε στον εαυτό σας ότι είναι ένας υπέροχος συγγραφέας, μάγειρας, χορευτής ή οτιδήποτε άλλο του αποδείξατε ότι κάνει καλά. Μην έχετε αναστολές να κάνετε κάτι τέτοιο, δεν είναι αλαζονικό να αισθάνεστε περήφανοι για όσα πράγματα κάνετε όντως καλά, όποια κι αν είναι αυτά

Η αυτοεκτίμηση δεν τροφοδοτείται από φρούδες ελπίδες (π.χ. «Κάποια μέρα θα πετύχω») ή από αυταπάτες (π.χ. «Είμαι ο καλύτερος μουσικός»). Αντιθέτως, τροφοδοτείται από αυθεντικές εμπειρίες που αποδεικνύουν στην πράξη τις ικανότητές μας και οδηγούν τους άλλους να μας επαινούν γι’ αυτές. Αν τέτοιες πράξεις λείπουν από τη ζωή σας, αναλάβετε δράση και φέρτε τες στην καθημερινότητά σας εκφράζοντας τις δεξιότητές σας, ώστε να τις κάνετε δώρο στον εαυτό σας και να βγείτε από το αδιέξοδο.

share24.gr

Για περισσότερα νέα σχετικά με Ψυχολογία & Αυτοβελτίωση κάντε like στην σελίδα στο facebook
Για περισσότερα νέα σχετικά με θέματα Ευεξίας κάντε like στην σελίδα στο facebook πατώντας εδώ

Δείτε Επίσης

Αν Θες να Ζήσεις Χιλιάδες Διαφορετικές Ζωές, Διάβασε Ένα Βιβλίο

Αν Θες να Ζήσεις Χιλιάδες Διαφορετικές Ζωές, Διάβασε Ένα Βιβλίο

Θα μπορούσα να είμαι οτιδήποτε, ένας εξερευνητής, ένας γορίλας, ένας ελέφαντας, μια γαζέλα, μια μαριονέτα, …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *