Μόλις Δείτε τι Συμβαίνει στο Σώμα όταν Πίνουμε Light Αναψυκτικά Δεν θα τα Ξαναγοράσετε Ποτέ!

Μόλις Δείτε τι Συμβαίνει στο Σώμα όταν Πίνουμε Light Αναψυκτικά Δεν θα τα Ξαναγοράσετε Ποτέ!

Μέχρι τώρα οι κίνδυνοι από την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης είναι γνωστοί! Οι πολλές γλυκές απολαύσεις μπορούν να οδηγήσουν σε διαβήτη, καρδιαγγειακές παθήσεις, τερηδόνα, παχυσαρκία και άλλες σοβαρές καταστάσεις υγείας.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί άνθρωποι σταμάτησαν να καταναλώνουν ποτά με πολλά πρόσθετα ζάχαρα. Αντίθετα, το ενδιαφέρον τους έχει στραφεί σε προϊόντα light, προϊόντα δηλαδή που περιέχουν τεχνητά γλυκαντικές ουσίες, χημικές στην ουσία, που περιέχουν λίγες ή καθόλου θερμίδες. Γιατί λοιπόν τα γνωστά light ή diet προϊόντα δεν κάνουν καλό στον οργανισμό; Για να δούμε!

Αχ αυτά τα αναψυκτικά!

Τα αναψυκτικά είναι μια πολύ αγαπημένη απόλαυση παγκοσμίως. Όμως, σύμφωνα με μια μελέτη «τα αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη είναι μεγάλη πηγή θερμίδων». Διαπιστώθηκε επίσης ότι τα αναψυκτικά με ζάχαρη «αντιπροσωπεύουν το 47% του συνόλου των προστιθέμενων σακχάρων στην δυτική διατροφή». (1)

Η κατανάλωση αναψυκτικών μειώνεται σταδιακά, λόγω της περιεκτικότητας σε ζάχαρη, η οποία συνδέεται με την παχυσαρκία και διάφορες ασθένειες. Ορισμένοι θεωρούν ότι η κατανάλωση light αναψυκτικών, μειώνει την πρόσληψη ζάχαρης. (2)

Γιατί τα αναψυκτικά light είναι βλαβερά;

Η χρήση τεχνητών γλυκαντικών σε τρόφιμα και ποτά μειώνει την πρόσληψη θερμίδων λόγω απουσίας ζάχαρης, όμως αυτές οι χημικές ουσίες σηματοδοτούν νέους κινδύνους.

Έτσι, η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία εκπόνησε μια έρευνα με μια ομάδα 2888 συμμετεχόντων ηλικίας 45 ετών και άνω για μια περίοδο 10 ετών. Σκοπός της μελέτης ήταν να διαπιστώσει κατά πόσον τα αναψυκτικά με ζάχαρη και τα αναψυκτικά με τεχνητά γλυκαντικά ενέχουν κινδύνους εγκεφαλικού και άνοιας. Η έρευνα έλαβε υπ΄όψιν τυχόν δημογραφικά στοιχεία και συνθήκες τρόπου ζωής (π.χ. κάπνισμα, επίπεδο δραστηριότητας).

Στο τέλος της μελέτης, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βοστώνης διαπίστωσαν ότι ενώ τα αναψυκτικά με ζάχαρη δεν σχετίζονταν με κινδύνους αυτού του είδους, τα άτομα που κατανάλωναν συστηματικά light προϊόντα με τεχνητά γλυκαντικά, εμφάνισαν σχεδόν 3 φορές κίνδυνο πρόκλησης ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου και νόσου Αλτσχάιμερ. (3)

Και τα κακά νέα δεν τελειώνουν εδώ!

Δυστυχώς, τα άσχημα νέα δεν σταματούν εδώ, όταν μιλάμε για αναψυκτικά με τεχνητά γλυκαντικά.

  • Μια μελέτη του 2009 διαπίστωσε ότι η κατανάλωση αναψυκτικών light καθημερινά συνδέεται με την ανάπτυξη του διαβήτη τύπου 2 και του μεταβολικού συνδρόμου. (4)
  • Η κατανάλωση 2 ή περισσότερων αναψυκτικών light ημερησίως διπλασιάζει τον κίνδυνο νεφροπάθειας. (5)
  • Συγκεκριμένα, η Cola (τόσο η κανονική, όσο και light) περιέχει φωσφορικό οξύ και οι μελετητές εξέτασαν την επίδρασή της στη νεφρική λειτουργία, διαπιστώνοντας ότι ο κίνδυνος χρόνιας νεφρικής νόσου είναι εξαίρετα πιθανός. (6)
  • Παράλληλα, σύμφωνα με άλλες μελέτες σχετικά με τις επιδράσεις της τακτικής κατανάλωσης αναψυκτικών, διαπιστώθηκε συσχετισμός με αύξηση βάρους, παχυσαρκία, υπασβεστιαιμία (χαμηλό ασβέστιο στο αίμα, με επιπτώσεις στην υγεία των οστών), τερηδόνα, πέτρες στα ούρα και στα νεφρά και υψηλή αρτηριακή πίεση. (7)
  • Η ασπαρτάμη, το πιο συνηθισμένο τεχνητό γλυκαντικό, έχει συνδεθεί με λευχαιμία και λέμφωμα.
  • Η σουκραλόζη επηρεάζει αρνητικά τα βακτήρια του εντέρου που είναι απαραίτητα για την πέψη και το ανοσοποιητικό σύστημα. Έχει βρεθεί ότι προκαλεί κακοήθεις όγκους και λευχαιμία επίσης.
  • Οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες προκαλούν επίσης πονοκεφάλους.
  • Μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν περίπου 60.000 άνθρωποι, διαπίστωσε ότι η κατανάλωση αναψυκτικών ημερησίως (έστω και 2 κουτάκια) αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και καρδιαγγειακών παθήσεων.
  • Τα αναψυκτικά light δεν σας βοηθά να χάσετε ή να διατηρήσετε βάρος – το αντίθετο ισχύει, καθώς η τακτική κατανάλωση συνδέεται με την παχυσαρκία.
  • Οι χημικές ουσίες που περιέχονται στα light αναψυκτικά προάγουν την αυξημένη ανταπόκριση στην ινσουλίνη, η οποία επηρεάζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και οδηγεί σε εσωτερικές φλεγμονές (αιτία πολλών ασθενειών).

Εάν χρειάζεστε κίνητρα για να σταματήσετε να καταναλώνετε light αναψυκτικά που περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά, σκεφτείτε το εξής. Μια μελέτη του 2014 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γυναίκες που πίνουν 2 ή περισσότερα light αναψυκτικά ημερησίως είχαν 50% περισσότερες πιθανότητες πρόωρου θανάτου. (8)

Πιο υγιεινές εναλλακτικές!

Υπάρχουν πολλά γευστικά και ωφέλιμα ποτά που μπορείτε να απολαύσετε και υγιεινά γλυκαντικά που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Ο εθισμός στη ζάχαρη είναι μια πραγματικότητα, οπότε πρέπει να σκεφτούμε πώς θα σταματήσουμε τον εθισμό μας στη ζάχαρη. Προτιμήστε πιο υγιεινές επιλογές, όπως μέλι, σιρόπι σφενδάμου, μελάσα, φύλλα στέβιας, ρίζα γλυκόριζας και ζάχαρη καρύδας∙ θα σας ικανοποιήσουν και δεν είναι επιβλαβείς για την υγεία μας.

Επίσης, μπορείτε να δοκιμάσετε ζεστό ή παγωμένο τσάι (μαύρο, πράσινο, rooibos, βότανα), καφέ (με μέτρο) και, φυσικά, το καλύτερο ποτό από όλα: το νερό.

Οι περισσότεροι από εμάς δεν πίνουμε αρκετό νερό. Αν σας φαίνεται άγευστο, μπορείτε να προσθέσετε φρούτα και/ή βότανα που θα βοηθήσουν και την γενικότερη ευεξία του οργανισμού σας.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα είναι ότι όλα αυτά βοηθούν είτε στη διατήρηση, είτε στην απώλεια βάρους. Τα ποτά που περιέχουν ζάχαρη, σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης και τεχνητά γλυκαντικά οποιουδήποτε είδους (συμπεριλαμβανομένης των αναψυκτικών τσαγιού και των συσκευασμένων χυμών) δεν μας βοηθούν – σε καμία περίπτωση και με κανέναν τρόπο.

Αν ψάχνετε για την ίδια ικανοποιητική  φρεσκάδα που προκαλεί το ανθρακικό, δοκιμάστε κομπούχα. Αυτό το υγιεινό ποτό είναι νόστιμο και γεμάτο προβιοτικά που προσφέρουν οφέλη στην υγεία μας.

Ακόμη αναρωτιέστε για ποιον λόγο τα light αναψυκτικά είναι βλαβερά; Τώρα μάθατε! Οπότε, έχετε ακόμη την επιλογή να ξεχάσετε τα light αναψυκτικά αλλά να μην ξεχάσετε που έχετε βάλει τα κλειδιά σας!

Κείμενο – Απόδοση, Λ.Τ.

share24.gr / Εναλλακτικές Θεραπείες & Φαρμακείο της Φύσης

*Οι πληροφορίες που περιέχονται στο http://share24.gr έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή και θεραπεία ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Τα άρθρα μας συνοδεύονται από τις πηγές και τα επιστημονικά δημοσιεύματα.

Περισσότερα άρθα, σαν αυτό, για την υγεία στη σελίδα Εναλλακτικές θεραπείες & Φαρμακείο της Φύσης. Κάντε like στο κουτί που ακολουθεί:

!!!Σημαντικό!!! Το περιεχόμενο του site προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα. Κάθε αναδημοσίευση ολική η μερική θα πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά με αναφορά πηγής στο site μας, στη σελίδα «Εναλλακτικές θεραπείες & Φαρμακείο της Φύσης» στο facebook και σύνδεσμο (link) στο άρθρο

Δείτε Επίσης

5 Λόγοι για να Τρώμε Σπανάκι Κάθε Μέρα και μάλιστα με την Έγκριση της Επιστήμης!

5 Λόγοι για να Τρώμε Σπανάκι Κάθε Μέρα και μάλιστα με την Έγκριση της Επιστήμης!

Ίσως έχετε βιώσει τη βραχυπρόθεσμη επίδραση του φαγητού στον εγκέφαλό σας: μια αύξηση του σακχάρου …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *