5 Ασκήσεις για να Βελτιώσετε τη Συναισθηματική σας Νοημοσύνη

5 Ασκήσεις για να Βελτιώσετε τη Συναισθηματική σας Νοημοσύνη.

Συναισθηματική Νοημοσύνη! Χωρίς αμφιβολία, συνιστά μια  διάσταση της ζωής μας, την οποία θα πρέπει να αναπτύξουμε και να διαχειριστούμε με τον καλύτερο τρόπο. Είναι εξαίρετα σημαντικό και βασικό για τον εαυτό μας και την προσωπικότητα μας να γνωρίζουμε πώς να ακούμε και να κατανοούμε τα συναισθήματα τόσο τα δικά μας όσο και των άλλων και το πώς να επικοινωνούμε μαζί τους και να ενισχύουμε τον αμοιβαίο σεβασμό.

Είναι ένα είδος νοημοσύνης που θα έπρεπε να περιλαμβάνεται στην ύλη που διδάσκεται στα σχολεία, ούτως ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να αναπτύξουν αυτές τις βασικές δεξιότητες ήδη από νεαρή ηλικία. Είναι ένας τρόπος αυτογνωσίας, αυτοελέγχου και εκφραστικότητας. Είναι ο τρόπος που μας μαθαίνει πώς να θέτουμε όρια και πώς να επικοινωνήσουμε αυτά τα όρια, ούτως ώστε να μην αφήσουμε κανέναν να μας χειραγωγήσει και να μας χειριστεί για να ικανοποιήσει τους σκοπούς του.

Όπως γνωρίζετε, αυτός που έχει υψηλό IQ ή έχει επιτυχημένη δουλειά, δεν είναι απαραίτητο να είναι ο εξυπνότερος. Η πραγματική νοημοσύνη είναι αδιάρρηκτα συνδεδεμένη με την αληθινή ευτυχία. Είναι αυτή που μας κάνει περήφανους για αυτό που είμαστε και για αυτά που έχουμε μέσα μας, είτε είναι λίγα, είτε πολλά. Οπότε, μήπως πρέπει να αρχίζουμε να εφαρμόζουμε αυτές τις απλές ασκησούλες για να βελτιώσουμε τη συναισθηματική μας νοημοσύνη;

Διαβάστε επίσης: Γιατί η συναισθηματική νοημοσύνη είναι πιο ισχυρή από το IQ;

1. Αυτογνωσία.

Η γνώση του εαυτού μας είναι μια περιπέτεια που διαρκεί μια ολόκληρη ζωή. Ωστόσο, κάτι τέτοιο μπορούμε να το κατορθώσουμε σε καθημερινή βάση σε μικρά βήματα θέτοντας στόχους για τον εαυτό μας και κάνοντάς του μερικές σχετικές ερωτήσεις. Αυτή είναι μια άσκηση ενδοσκόπησης που πρέπει να γίνεται σε καθημερινή βάση. Αναρωτηθείτε τι είναι αυτό που θα θέλατε να κάνετε σήμερα και πού θέλετε να βρείτε τον εαυτό σας αύριο; Ποιοι είναι οι στόχοι σας;

Όταν πέσετε για ύπνο το βράδυ, κάντε μια ανάλυση των συναισθημάτων που βιώσατε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ενεργήσατε όπως θα θέλατε; Εκφράσατε τον εαυτό σας σύμφωνα με τις αξίες σας; Έπειτα, καταγράψτε τις σκέψεις σας σε ένα ημερολόγιο, ή ένα σημειωματάριο. Μπορεί να φαίνεται κάτι απλό, αλλά είναι μια αρκετά επεξηγηματική ανάλυση για να διερευνήσετε τον εαυτό σας. Κάντε ερωτήσεις στον εαυτό σας, περάστε τον από ανάκριση.

2. Συναισθηματική Προσαρμογή

Φανταστείτε πως τα συναισθήματά σας βρίσκονται σε μια ζυγαριά∙ είναι λάθος η ζυγαριά να γέρνει στα άκρα, ούτε στην απόλυτη έκσταση, ούτε στο στενάχωρο ναδίρ, διότι μακροπρόθεσμα, όλοι θα καταλήξουμε ηττημένοι. Μην αφήσετε τον εαυτό σας να γίνεται υποχείριο άλλων ανθρώπων ή καταφύγιο ξεσπασμάτων οργής ή θυμού. Είναι ιδανικό να βρείτε μια ικανοποιητική μεσότητα. Μην ωθείτε τα συναισθήματά σας στα άκρα.

Όταν βρίσκεστε στα πρόθυρα της «κατάρρευσης» ή της «έκρηξης», φανταστείτε ένα μικρό, ήσυχο κι ευάερο δωμάτιο. Είναι ο ναός των στοχασμών σας, της σκέψης σας. Πριν προχωρήσετε σε ενέργειες, σκεφτείτε, αναλογιστείτε και αναλύστε την κατάσταση. Πάρτε μια απόφαση αφού έχετε ρυθμίσει και προσαρμόσει τα δεδομένα σας. Ωστόσο, πρώτα, μπείτε μόνος μέσα σε αυτό το ήσυχο δωμάτιο που  σας χαρίζει ηρεμία και καθαρό μυαλό και συλλογιστείτε πριν πάρετε οποιαδήποτε απόφαση, ή πριν κάνετε οποιαδήποτε ενέργεια.

Κανένας, εκτός από εσάς, δεν μπορεί να ελέγξει τη ζωή σας, μην το ξεχάσετε αυτό ποτέ. Οπότε, μην αφήσετε τον εαυτό σας να οδηγηθεί σε αχαρτογράφητα νερά, όπου θα χάσει τον προσανατολισμό, την ηρεμία και την ταυτότητά του. Δουλέψτε πάνω στην εσωτερική σας ισορροπία.

3. Ενσυναίσθηση.

Η ενσυναίσθηση είναι μια έννοια την οποία όλοι γνωρίζουμε και εκτιμούμε. Ωστόσο, δεν την εξασκούμε όσο θα έπρεπε. Όταν έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους που μας μεταδίδουν θετικά συναισθήματα, είναι πιο εύκολο να βάλουμε τον εαυτό μας στη θέση τους και να καταλάβουμε τις ενέργειές τους. Ταυτιζόμαστε καλύτερα με αυτούς και το επίπεδο κατανόησης και οικειότητας είναι πολύ ισχυρό.

Ωστόσο, τι συμβαίνει στην περίπτωση που ταυτιζόμαστε με κάποιον που μας κάνει να αισθανθούμε δυσάρεστα; Σκεφτείτε τον προϊστάμενό σας στη δουλειά, για παράδειγμα, που σας σέβεται ελάχιστα, ή έναν συνάδελφο που βάζει συνεχώς λόγια για τους άλλους και ψάχνει ευκαιρία για καυγά. Προσπαθήστε να «έρθετε στη θέση τους» και ίσως ανακαλύψετε τι κρύβεται πίσω από τις ενέργειες τους: ανασφάλεια, χαμηλή αυτοεκτίμηση…δοκιμάστε το, είναι μια καλή εμπειρία που θα σας μάθει αρκετά πράγματα.

4. Προσωπικό κίνητρο.

Ενδεχομένως να υπάρχουν μέρες που δεν έχουμε την κατάλληλη διάθεση για να θέσουμε κάποιο εσωτερικό κίνητρο. Για τις στιγμές εκείνες, ωστόσο, ας κάνουμε μια απλή άσκηση: ας κοιτάξουμε την όμορφη πλευρά των πραγμάτων, ας σκεφτούμε θετικά κι ας αφήσουμε μακριά τα αρνητικά συναισθήματα. Όχι μόνο για τις νοθρές μας μέρες, αλλά κάθε πρωί που ξυπνάμε καλό είναι να σκεφτόμαστε κάτι που να σας ενθουσιάζει, έναν στόχο που θέλουμε να πετύχουμε.

Μια ζωή χωρίς ελπίδα δεν είναι ζωή. Αναζητήστε τα καθημερινά σας κίνητρα.

Μερικές φορές κάτι ασήμαντο που σας τυχαίνει, μπορεί να γίνει χρήσιμο: τελειώστε τη μέρα σας σε εκείνο το όμορφο καφέ που είδατε στο δρόμο για τη δουλειά και στο οποίο δεν έχετε ξαναπάει, μιλήστε με κάποιο γνωστό σας που έχετε καιρό να δείτε, αγοράστε ένα καινούργιο φόρεμα στην Ερμού, προγραμματίστε μια εκδρομή στη φύση, ξεκινήστε γιόγκα ή μαθήματα πιάνου.

Χαμογελάστε λίγο περισσότερο …

5. Κοινωνικές δεξιότητες

Ας προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε με τους άλλους λίγο πιο ποιοτικά, όχι μόνο με λέξεις αλλά και με κινήσεις. Πλησιάστε τους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω σας, χαμογελάστε, αγγίξτε και αγκαλιάστε τους. Από εκείνη τι στιγμή και έπειτα θα δείτε  ότι η αντίδρασή τους απέναντι σας θα είναι διαφορετική.

Γυρέψτε από τα άτομα αυτά και προσφέρετε θετικά συναισθήματα. Προσπαθήστε να ακούσετε πιο προσεκτικά αυτά που έχει να σας πει το άτομο με το οποίο συνομιλείτε και αποκωδικοποιήστε τη γλώσσα του σώματός του. Μπορεί να καταλάβετε πως πίσω από τις λέξεις του συμβαίνει κάτι άλλο. Εξασκείστε αυτή τη πρακτική, αναπτύξτε τη συναισθηματική σας νοημοσύνη, θα γίνετε πιο ευτυχισμένοι και θα κάνετε και τους άλλους πιο ευτυχισμένους.

Κείμενο– Απόδοση Λ.Τ.

share24.gr / Spirit Alive

Για περισσότερα νέα σχετικά με Ψυχολογία & Αυτοβελτίωση κάντε like στην σελίδα στο facebook
Κάθε αναδημοσίευση ολική η μερική σε άλλο ιστότοπο θα πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά με αναφορά πηγής στο site μας και σύνδεσμο (link) στο άρθρο, καθώς και στη σελίδα Spirit Alive στο facebook επίσης με ενεργό σύνδεσμο. Σε κάθε άλλη περίπτωση η αναδημοσίευση απαγορεύεται. Κάθε αναδημοσίευση σε έντυπο μέσο απαγορεύεται.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!