Μάθε γιατί λένε πως «ό,τι δε σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό»!

Έχουμε την τάση να αποφεύγουμε ή να παραμερίζουμε  τα αρνητικά συναισθήματα για χάρη της ανηλεής δίψας μας για αναζήτηση της ευτυχίας. Στην πραγματικότητα, όχι μόνο τέτοια συναισθήματα είναι αναπόφευκτα, αλλά μπορούν επίσης να επηρεάσουν σημαντικά την υγεία και την ευημερία μας.

Μια συνοπτική μελέτη του Πανεπιστημίου του Olin, που δημοσιεύθηκε λίγους μήνες πριν, έδειξε ότι αυτοί που αισθάνονται άνετα και ταυτόχρονα εκφράζουν τα ανάμεικτα συναισθήματα που βιώνουν ανέφεραν βελτιώσεις στη ψυχολογική διάθεσή τους, ενώ αυτοί που αγνοούσαν τα άσχημα συναισθήματα που ένιωθαν δεν έδειξαν τα ίδια αποτελέσματα.
Ο Επίκουρος καθηγητής ψυχολογίας Jonathan Adler, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, είπε ότι για τους συμμετέχοντες που δήλωσαν ότι βρήκαν νόημα στις διακυμάνσεις μεταξύ ευτυχίας-θλίψης  η ψυχολογία τους βελτιώθηκε αισθητά  σε σύγκριση με εκείνους οι οποίοι ανέφεραν ότι βίωσαν μόνο ένα είδος συναισθημάτων, δηλαδή μόνο χαρά ή μόνο λύπη. Είναι ξεκάθαρο πως υπάρχει κάτι που κερδίζει κάποιος που βιώνει ανάμικτα συναισθήματα.
Αφήνοντας τα αρνητικά συναισθήματα να γίνονται πηγή ενοχής μπορεί να επιδεινώσουν και να καταργήσουν τα οφέλη τους. Αν ανταποκριθούμε σε αυτά όπως πρέπει, αυτά τα αρνητικά συναισθήματα μπορούν να αποτελέσουν εφαλτήριο για θετική διάθεση και προσωπική ανάπτυξη. Τα έξι αρνητικά συναισθήματα  που ακολουθούν αξίζει να τα δείτε με άλλο μάτι και να αναθεωρήσετε τον τρόπο που τα αντιμετωπίζετε.
  1. Η άσχημη διάθεση μπορεί να μετατραπεί σε δημιουργικότητα.

    Επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι τα αρνητικά συναισθήματα μπορούν να αναστείλουν αλλά ταυτόχρονα και να πυροδοτήσουν τη δημιουργικότητα. Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Γάνδης πρόσφατα μελέτησαν τις συνήθειες εκατό καλλιτεχνών καταγράφοντας και αξιολογώντας τα συναισθήματά και τη διάθεσή τους κάθε πρωί και βράδυ. Εκείνοι που ξεκίνησαν την ημέρα τους με άσχημη διάθεση, η οποία όμως κατά τη διάρκεια τα μέρας άλλαξε προς το καλύτερο ήταν περισσότερο δημιουργικά δραστήριοι. Προφανώς εκτόνωσαν τον θυμό τους στην εργασία τους. Σε ένα ξεχωριστό πείραμα οι ίδιοι ερευνητές βρήκαν πως οι έμμονες αρνητικές ιδέες βοηθούν σε επόμενο στάδιο να μένει κάποιος συγκεντρωμένος σε έναν στόχο.
    Όταν κάποιος έχει κακή διάθεση, το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να καταπιαστεί με μια δύσκολη εργασία που την έχει αφήσει στη μέση. Τα αρνητικά συναισθήματα που νιώθει είναι σαν καύσιμο που καταναλώνεται και βοηθάει στην πορεία προς τη δημιουργία, εισχωρούμε βαθύτερα στο πρόβλημα και βρίσκουμε μια λύση που ποτέ δεν θα μπορούσαμε να ανακαλύψουμε αν είμαστε ευδιάθετοι και χαλαροί.
  2. Οι αντιξοότητες μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο την κοσμοθεωρία σας.

    Σίγουρα υπάρχει αλήθεια στο κλισέ «Ό,τι δεν σκοτώνει, σε κάνει πιο δυνατό». Οι μεγαλύτερες προκλήσεις της ζωής αποδεικνύονται οι σπουδαιότερες ευκαιρίες. Πολλοί που έφτασαν κοντά στο θάνατο και σώθηκαν, θεώρησαν αυτή τους τη σωτηρία δώρο και ευλογία που τους δόθηκε με αποτέλεσμα να αλλάξουν την κοσμοθεωρία και τις προτεραιότητές τους ριζικά βοηθώντας τους, έτσι, να συνειδητοποιήσουν τι είναι πραγματικά σημαντικό στη ζωή. Αυτά τα απροσδόκητα δώρα μπορεί μερικές φορές να έρθουν με τη μορφή μιας νέας σταδιοδρομίας ή απασχόλησης, όπως π.χ. κάποιος που σώθηκε από καρκίνο σπούδασε και δούλεψε στον κλάδο της υγείας ή κάποιος άλλος που έγραψε και εξέδωσε βιβλία σχετικά με αυτή του την εμπειρία.
  3. Η συστολή της ντροπής καλλιεργεί τη συμπόνια.

    Η ντροπή, δηλαδή ό, τι μας κάνει να αποφεύγουμε τον κόσμο επειδή φοβόμαστε μην τους εκθέσουμε τα ελαττώματά μας, μπορεί να ξεπεραστεί. Μόλις αφήσουμε πίσω την ντροπή οικοδομούμε πιο στέρεους δεσμούς με τα άτομα που είναι γύρω μας και γινόμαστε πιο συμπονετικοί απέναντί τους.
  4. Η απαισιοδοξία μας κάνει πιο παραγωγικούς.

    Αν η αισιοδοξία που νιώθει κάποιος δεν μετριάζεται σε μικρό βαθμό από απαισιοδοξία μπορεί να μην οδηγήσει πάντοτε στα αποτελέσματα που αναμένει. Πράγματι, η ελάχιστη απαισιοδοξία μας δίνει την ικανότητα να προβλέπουμε τι θα μπορούσε να πάει στραβά σε μια δεδομένη κατάσταση και έτσι μετατρέπει κάποιους ανθρώπους σε αυτό που ονομάζουμε «στρατηγικά αισιόδοξους».
  5. Ο φθόνος μπορεί να λειτουργήσει σαν δείκτης αυτοκριτικής.

    Προσδιορίζοντας για ποιο λόγο ζηλεύετε τους άλλους, μπορείτε να εντοπίσετε τις αδυναμίες σας και να έχετε μια πλήρη εικόνα για το πώς βλέπει ο εαυτός σας την εικόνα και την προσωπικότητά σας. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει σαν κίνητρο να αρχίσετε να κάνετε τις αλλαγές που πάντα θέλατε για τον εαυτό σας και να αρχίσετε να αγαπάτε αυτό που είστε.
  6. Η Απώλεια μπορεί να οδηγήσει σε Ευγνωμοσύνη.

    Η αίσθηση της ανολοκλήρωσης και ο θρήνος για κάποιον που μας λείπει μπορεί να είναι κίνητρο να αισθανθούμε ευγνώμονες για ό, τι έχουμε και για τα πρόσωπα που είναι γύρω μας και μας αγαπούν. Έτσι μπορείτε και εσείς να αντιληφθείτε πως για κάποιους άλλους είστε θησαυρός, ακόμα και αν δεν σας το έχουν εκφράσει ποτέ.
Το άρθρο »Μάθε γιατί «ό,τι δε σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό»!» δημοσιεύετε για πρώτη φορά στα ελληνικά από το share24.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!