7 Πρώιμα Σημάδια της Φλεγμονής στο Σώμα και Πώς θα την Προλάβετε!

7 Πρώιμα Σημάδια της Φλεγμονής στο Σώμα και Πώς θα την Προλάβετε!

Η χρόνια φλεγμονή χαμηλού επιπέδου φαίνεται ότι προκαλεί πλήθος ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων του διαβήτη τύπου 2, της καρδιακής νόσου, της νόσου Alzheimer, του καρκίνου και ακόμη και της κατάθλιψης … (όταν η ανοσολογική αντίδραση κατά της φλεγμονής) ενεργοποιείται συνεχώς, με την πάροδο του χρόνου μπορεί να βλάψει το σώμα αντί να το θεραπεύσει «.~ Katherine Hobson:»Η φλεγμονή μας κάνει καλό ή κακό;»

Η φλεγμονή κάνει και καλό και κακό! 

Για να απαντήσουμε στη (ρητορική) ερώτηση της κα Hobson, πρέπει να πούμε ότι η φλεγμονώδης αντίδραση  μπορεί να είναι είτε καλή, είτε κακή.

Αρχικά,  η φυσιολογική φλεγμονή – δηλαδή η μη χρόνια φλεγμονή – μας βοηθά στην προστασία από λοιμώξεις και τραυματισμούς. Εάν τραυματίσουμε κάποιον μυ, για παράδειγμα, ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα διεγείρει έναν αμυντικό μηχανισμό που επιτρέπει τη θεραπεία του τραυματισμού.

Ωστόσο, η υπερδιέγερση και η χρόνια φλεγμονή μπορεί να προκαλέσουν όλεθρο στο σώμα. Η ρευματοειδής αρθρίτιδα (RA) είναι ένα καλό παράδειγμα. Η RA είναι μια οδυνηρή κατάσταση που προκύπτει από τη συνεχή φλεγμονή των αρθρώσεων, του δέρματος, των ματιών, των πνευμόνων, της καρδιάς και των αιμοφόρων αγγείων.

Εκτός από την αρθρίτιδα, μια μη φυσιολογική φλεγμονή είναι υπεύθυνη για όλες τις άλλες καταστάσεις «λοίμωξης», όπως η θυλακίτιδα (φλεγμονή του αγκώνα, το γόνατο ή ο ώμος) και η ηπατίτιδα (φλεγμονή του ήπατος).

Σε αυτό το άρθρο, θα μιλήσουμε για τη χρόνια φλεγμονή και θα σας προτείνουμε τρόπους μείωσης του κινδύνου της φλεγμονής – και σε ορισμένες περιπτώσεις, εξάλειψης – της χρόνια φλεγμονικής αντίδρασης φλεγμονής.

7 Σημαδια Χρονιας Φλεγμονης.

1. ΧΡΟΝΙΑ ΚΟΠΩΣΗ

Μερικοί νευροεπιστήμονες, όπως η Mary Harrington, διευθύντρια του προγράμματος νευροεπιστημών στο Smith College στη Μασαχουσέτη, πιστεύουν ότι η χρόνια φλεγμονή συνδέεται άμεσα με τη χρόνια κόπωση.

Οι επιστήμονες αυτού του κέντρου ανακάλυψαν μια βιολογική σχέση μεταξύ της φλεγμονώδους αντίδρασης και της δραστηριότητας του ανοσοποιητικού συστήματος εντός του εγκεφάλου και του νωτιαίου μυελού. Αυτή η σχέση επιτρέπει στη χρόνια φλεγμονή να παρεμβαίνει στον κιρκαδικό ρυθμό του εγκεφάλου, ο οποίος ελέγχει τους κύκλους ύπνου αφύπνισης.

2. ΕΡΥΘΡΟΤΗΤΑ Ή ΦΑΓΟΥΡΑ ΤΟΥ ΔΕΡΜΑΤΟΣ

Τα υψηλά επίπεδα στρες παράγουν μια δυσανάλογα μεγάλη ποσότητα φλεγμονωδών χημικών – και αυτά μπορούν να επηρεάσουν την υγεία του δέρματος. Τα συμπτώματα σε άτομα με χρόνιες παθήσεις του δέρματος, όπως το έκζεμα ή η ψωρίαση, ενδέχεται να επιδεινωθούν.

Είναι επίσης πολύ πιθανό η χρόνια φλεγμονή να προκαλέσει περιστασιακή ακμή, ή οίδημα και κνησμό του δέρματος.

3. ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΚΟΙΛΙΑΚΟ ΛΙΠΟΣ

Το υπερβολικό λίπος της κοιλιάς ίσως αποτελεί σημάδι φλεγμονωδών διεργασιών, σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον. Η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε επίσης ότι οι περιβαλλοντικές τοξίνες συνδέονται με το βαθμό φλεγμονώδους αντίδρασης.

Σε αυτή την περίπτωση το καλύτερο είναι να παρακολουθούμε το βάρος μας και να εξετάσουμε το ενδεχόμενο απώλειας βάρους.

4. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΥΣΠΕΨΙΑΣ.

Υπάρχει μια περίπλοκη σχέση μεταξύ των επιπέδων της φλεγμονής του σώματος και της υγείας του πεπτικού συστήματος. Μεγάλη συχνότητα συμπτωμάτων όπως φούσκωμα, δυσκοιλιότητα, διάρροια, μετεωρισμός, ναυτία ή έμετος, είναι πιθανά σημάδια αυξημένης φλεγμονώδους αντίδρασης.

Πολλές φορές πέφτουμε στην παγίδα και σκεφτόμαστε ότι οι ενοχλήσεις αυτού του είδους δεν είναι μεγάλη υπόθεση, και μπορεί, πράγματι, να μην είναι. Ωστόσο, αν αυτά τα προβλήματα είναι χρόνια, ενδεχομένως να είναι ένδειξη μιας υποκείμενης κατάστασης υγείας.

5. ΤΡΟΦΙΚΗ ΔΥΣΑΝΕΞΙΑ

Η ευαισθησία σε ορισμένα τρόφιμα είναι ένα θέμα ευρέως διαδεδομένο και είναι αυτό που οδηγεί σε υπερλειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Όταν συμβεί αυτό, τα φλεγμονώδη χημικά διασκορπίζονται για να απομακρύνουν τα παραπροϊόντα των τροφίμων και να προστατεύσουν τον οργανισμό.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, η γλουτένη, τα αυγά, οι σπόροι, η ζάχαρη και το καλαμπόκι είναι μερικοί από τους μεγάλους ενόχους της τροφικής δυσανεξίας. Ευτυχώς, η απλή αποφυγή αυτών των τροφών θα σταθεροποιήσει τόσο το ανοσοποιητικό σύστημα όσο και τα επίπεδα φλεγμονής.

6. ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΙ Η ΗΜΙΚΡΑΝΙΕΣ

Οι επίμονοι πονοκέφαλοι είναι πιθανά σημάδια υψηλότερων επιπέδων φλεγμονής. Όπως και στην περίπτωση των πεπτικών προβλημάτων, ο πονοκέφαλος μπορεί επίσης να προκαλείται από τις τοξίνες στο περιβάλλον που προκαλούν φλεγμονή.

Σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Toledo College of Medicine και Life Sciences, οι ερευνητές βρήκαν μια θετική συσχέτιση (σχέση) μεταξύ των περιπτώσεων διάγνωσης της ημικρανίας και των φλεγμονωδών δεικτών στον οργανισμό.

7. ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ Ή ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ.

Τα συμπτώματα κατάθλιψης και η ίδια η κατάθλιψη είναι περίπλοκες περιπτώσεις και ενδεχομένως να οφείλονται σε  πολλούς παράγοντες και συνθήκες. Αντίθετα, όπως μπορεί να φαίνεται, η χρόνια φλεγμονή μπορεί πράγματι να είναι ένας τέτοιος παράγοντας.

Πολλοί γιατροί έχουν φτάσει σε αυτό το συμπέρασμα μελετώντας τη συχνότητα διάγνωσης των ασθενών με κατάθλιψη, οι οποίες είχαν μετρήσεις με υψηλά επίπεδα φλεγμονής. Παράλληλα, αυτά τα άτομα είναι πιο πιθανό να υποφέρουν από ζητήματα υγείας που σχετίζονται με φλεγμονές, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα ή η φλεγμονώδης νόσος του εντέρου.

Θεραπεία Χρόνιας Φλεγμονης.

Υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης και πρόληψης των προβλημάτων υγείας που προκαλούνται από τη χρόνια φλεγμονή. Ας δούμε τους τρεις πιο σημαντικούς:

Άσκηση: Τα λιπώδη κύτταρα παράγουν υπερβολικές ποσότητες φλεγμονωδών χημικών ουσιών.

Στόχος: 30 λεπτά σωματικής άσκησης τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα.

Για να κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη όταν ασκήστε, δοκιμάστε να κάνετε κάποια σωματική δραστηριότητα που σας αρέσει, ή χωρίστε τα 30 λεπτά σε 3 σετ των 10 λεπτών ή σε δυο σετ των 15 λεπτών.

Omega-3: Καταναλώστε περισσότερα ωμέγα-3 λιπαρά που περιέχουν ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Ορισμένα τρόφιμα πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα περιλαμβάνουν σπόρους chia, ψάρια, ιχθυέλαιο, λιναρόσπορους, άπαχο κρέας, θαλασσινά, σόγια, σπανάκι και καρύδια.

Μειώστε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες: Για να μειώσετε τις επιδράσεις της φλεγμονής και των παθήσεων που σχετίζονται με τη φλεγμονή, είναι σημαντικό να μειώσετε ή να εξαλείψετε την ποσότητα αλεύρου και ζάχαρης από τη διατροφή σας.

Ορισμένες από τις πιο κοινές πηγές επεξεργασμένων υδατανθράκων περιλαμβάνουν ψωμί, δημητριακά, μπισκότα,, ζυμαρικά και αναψυκτικά.

Ας κάνουμε λοιπόν τη ζωή μας καλύτερη, ξεκινώντας από μια απλή αλλαγή της διατροφικής μας καθημερινότητας!

Κείμενο -Απόδοση, Λ.Τ.

share24.gr / Εναλλακτικές Θεραπείες & Φαρμακείο της Φύσης

*Οι πληροφορίες που περιέχονται στο http://share24.gr έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή και θεραπεία ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Τα άρθρα μας συνοδεύονται από τις πηγές και τα επιστημονικά δημοσιεύματα.

Περισσότερα άρθα, σαν αυτό, για την υγεία στη σελίδα Εναλλακτικές θεραπείες & Φαρμακείο της Φύσης. Κάντε like στο κουτί που ακολουθεί:

!!!Σημαντικό!!! Το περιεχόμενο του site προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα. Κάθε αναδημοσίευση ολική η μερική θα πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά με αναφορά πηγής στο site μας, στη σελίδα «Εναλλακτικές θεραπείες & Φαρμακείο της Φύσης» στο facebook και σύνδεσμο (link) στο άρθρο

Δείτε Επίσης

Καλεντούλα - Πώς να Χρησιμοποιήσετε & να Μεγαλώσετε στον Κήπο Σας Αυτό το Θεραπευτικό Φυτό!

Καλεντούλα – Πώς να Χρησιμοποιήσετε & να Μεγαλώσετε στον Κήπο Σας Αυτό το Θεραπευτικό Φυτό!

Ήμουν τόσο χαρούμενη όταν μετακόμισα στο νέο μας σπίτι και είδα την αυλή γεμάτη καλέντουλες! …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *