Η φωτογραφία που έχετε επιλέξει να κοσμεί το προσωπικό σας προφίλ αποπνέει χαρά ή μια μελαγχολική καλλιτεχνική διάθεση;
Σύμφωνα με μια νέα επιστημονική μελέτη, τέτοιου είδους διαφορές είναι ενδεικτικές για την προσωπικότητα ενός ατόμου και μπορούν να αποκαλύψουν εάν χαρακτηρίζεται από εξωστρέφεια, ευσυνειδησία (υπευθυνότητα) ή νευρωτισμό.
Ερευνητές από τις ΗΠΑ και το Ιράν ανέλυσαν χιλιάδες εικόνες προφίλ από το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο Twitter και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας μπορούν να προβλεφθούν με ακρίβεια βάσει διαφορών στην αισθητική παρουσίαση που επιλέγει ένα άτομο στο προφίλ του.
Τα στοιχεία αφορούσαν περισσότερους από 66.000 χρήστες του Twitter και οι ερευνητές συνέλεξαν και ανέλυσαν επίσης έως και 3.200 πρόσφατα tweets από κάθε χρήστη. Επιπλέον, 434 χρήστες συμμετείχαν σε ψυχολογική αξιολόγηση ώστε να καθοριστεί σε ποιο βαθμό διαθέτουν καθένα από τα Πέντε Βασικά Χαρακτηριστικά της Προσωπικότητας (Big Five), τα οποία είναι η εξωστρέφεια, η ευσυνειδησία, η συγκαταβατικότητα, η συναισθηματική σταθερότητα και η δεκτικότητα στις νέες εμπειρίες.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η εικόνα προφίλ αποτελεί μάλλον αξιόπιστο δείκτη της προσωπικότητας, αφού ο χρήστης την επιλέγει ως αντιπροσωπευτική της διαδικτυακής περσόνας που θέλει να προβάλλει.
Οι ερευνητές αξιολόγησαν κάθε εικόνα προφίλ με βάση δύο κατηγορίες χαρακτηριστικών: γενικά χαρακτηριστικά φωτογραφίας και στυλιστικά χαρακτηριστικά του προσώπου. Για παράδειγμα, έλαβαν υπ’ όψιν τα χρώματα της φωτογραφίας, τον αριθμό των ανθρώπων που αυτή απεικονίζει και την έκφραση του προσώπου. Στη
συνέχεια, τα χαρακτηριστικά της φωτογραφίας συσχετίστηκαν με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, όπως αυτά είχαν προκύψει από την ψυχολογική αξιολόγηση.
Τα συμπεράσματα
– Μια εικόνα προφίλ με υψηλή αισθητική ποιότητα (χρωματικές αντιθέσεις, ευκρίνεια, ένταση χρωμάτων) συσχετίζεται με μεγαλύτερη εξωστρέφεια.
– Η εξωστρέφεια συσχετίζεται επίσης με «αντισυμβατικές» εικόνες προφίλ που δεν περιλαμβάνουν μόνο πρόσωπα. Βέβαια, ο αντικομφορμισμός συνδέθηκε και με τα υψηλά επίπεδα νευρωτισμού.
– Μια απλοϊκή φωτογραφία με λιτότητα χρωμάτων συνδέθηκε επίσης με το χαρακτηριστικό του νευρωτισμού.
– Η ευσυνειδησία συσχετίστηκε με εικόνες προφίλ με πολύ φως, πολλά χρώματα και φυσικότητα.
– Τις πιο πολύχρωμες εικόνες προφίλ είχαν τα άτομα που χαρακτηρίζονταν από εξωστρέφεια, τα οποία επίσης είχαν την τάση να απεικονίζουν στις εικόνες προφίλ τους και άλλα πρόσωπα.
– Οι χρήστες που χαρακτηρίζονται από συγκαταβατικότητα ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν μια εικόνα προφίλ με αρκετά χρώματα, φωτεινή αλλά λίγο θαμπή.
Πηγή: onmed.gr